Etiske normer for ansatte i OBAS Entrepenør
Etiske retningslinjer uttrykker hva som er rett eller galt i ord og handling. Alle ansatte har ett selvstendig ansvar for å gjøre seg kjent med og etterleve retningslinjene. Brudd på etiske retningslinjer vil medføre reaksjoner.
Vi tar samfunnsansvar
- Vi tar ansvar som en del av landets største næringer for å fremme verdiskapningen i den regionen vi til enhver tid arbeider i.
- Vi fokuserer på produktivitet, kvalitet og livsløpskostnader.
- Vi bygger for mennesker, enten det er boliger eller gode arbeidsplasser og bidrar til bedre livskvalitet.
- Vi skal ta miljøhensyn i hele livsløpet til ett prosjekt – fra utvikling, planlegging og produksjon.
- Vi tolerer ikke svart arbeid, korrupsjon eller andre former for handlinger som undergraver vår eller andre viktige samfunnsinteresser.
Vi utøver god forretningsskikk
- Vi har fokus på etikk som igjen gir vår næring en respektert og lønnsom byggenæring.
- Vi har en adferd preget av åpenhet, pålitelighet og ærlighet.
- Vi verken gir eller mottar ytelser som kan trekke vår integritet i tvil.
- Vi omtaler og behandler konkurrenter og kollegaer med respekt.
Vi skaper gode og riktige relasjoner for våre kunder
- Vi skal fremme gode og riktige samarbeidsmodeller.
- Vi skal ha satt oss godt inn i kundens behov og være løsningsorienterte ut fra det.
- Vi arbeider for rettferdige kontraktbetingelser mellom alle partene.
- Vi velger bort useriøse kunder, underentreprenører og leverandører.
Vi skaper gode og stabile medarbeidere
- Vi skal opptre loyalt ovenfor OBAS.
- Vi ivaretar alltid hensynet til Helse, Miljø og sikkerhet.
- Vi leder mennesker og ikke bare prosjekter.
- Vi bidrar til kompetanseheving.
Visjon
- Troverdighet
- Imøtekommende
- Engasjerte